Páginas

2014-02-07

Logika eta gehiago: Irla eta dordokak Lemoizko eskolan

"Irla eta dordokak" jolasa noiz behinka proposatzen nuen nire gelan duela ea 20 urte. Garai hartan nire helburu nagusia zen "tentsioak askatzea". Gelan 25 ume zeuden eta batzuentzat zaila zen denbora luze gelan egotea, batez ere euria egiten zuenean eta atsedenaldian espazio txiki baten bakarrik mugitzeko aukera zutenean. Baina matematika eta hizkuntzako edukiak ere lantzen genituen. Bestaldetik, garai hartan ez nuen ezagutzen Howard Gardner-en Adimen anitzen teoria, baina banekien nire ikasle guztiek ez zutela berdin ikasten. Banekien, ere, jolasa zela mediorik hoberena ikasteko. Orain adimen anitzen teoria ezagutzen dugu, guztientzako eskola eskeini nahi dugu, ikasteko mediorik hoberena jolasa dela badakigu. Bestaldetik ikas-irakuskuntzaren xedea gaitasunak garatzea da eta, jolas honen bidez, nire ustez, gaitasun anitzak garatu daitezke, besteak beste, matematika.
Iaz, haur hezkuntzako mintegian logika matematika lantzen hasi ginenean, berriro frogatu nahi nuen gela baten irakasle guztiei proposamena egin baino lehen.
Esperientzia hau Lemoizko eskolan egin genuen, Maite Landaren gelan, non 4 eta 5 urteko umeak zeuden.
Jolastu eta gero, marrazki bat egitea eskatu genien umeei. Hemen daude jolasaren deskribapena eta ikasleen marrazkiak: